onsdag 23. april 2008

The Fray..

Ja, da har vi fått i oppgave å skrive om en gruppe eller artist vi liker. Jeg hører ikke på en bestemt gruppe eller band. Jeg vil si at min musikksmak er som blandet drops. Siden vi da måtte skrive om en gruppe, så har jeg valgt å skrive om gruppen The Fray. Jeg kan ikke så veldig mye om dem for å være helt ærlig, men jeg liker musikken deres veldig godt, og det er vel det viktigste?

The Fray er en amerikansk gruppe som består av fire medlemmer. Medlemmene er da Isaac Slade som er vokalist og han spiller også piano, Joe King spiller gitar og han er også vokalist, Dave Welsh spiller gitar og Ben Wysocki spiller trommer. Musikksjangeren de går under er: piano rock, indie rock, pop rock og alternativ rock.

Bandet ble dannet i 2002 av Isaac og Joe, som gikk på skole i sammen i Colorado i Denver. De begynte å skrive låter i sammen og etterhvert ble låtene veldig gode. Det vekket oppmerksomheten til Dave og Ben, som ble de to siste som dannet det ordentlige bandet.

I 2005 kom deres deputalbum, "How to save a life" og denne tittelen er også tittelen på en av deres kjente hitlåt. Denne låten ble en top 40 hit på Modern Rock Tracks, som man kan finne i det amerikanske "Billboard magazine." I 2006 kom albumet "Live at the Electric Factory", som er en live CD. På den finner vi også den kjente hitlåten" How to save a life.


Jeg syns at coveret "How to save a life" passer ganske bra til sangene som er på det albumet. Fordi at sangene er rolige og på coveret er det bilde av en lyspære som da symboliserer liv og håp, som passer veldig bra til tittelen, om hvordan man kan redde et liv. Fargene er ikke så sjokkerende, men litt mer rolige og litt varme farger, som også gjenspeiler den rolige musikken.
Kilder:

Ingen kommentarer: